Ett tomt camp!

Hej hej!

Idag akte nastan alla barn hem, endast de som stannar hela sommaren ar kvar. Just nu ar campet helt tomt pa barn, for de som inte akte hem idag ar pa utflykt till shoppingcentret! Kanns jatte konstigt, ar inte alls van vid den har tystnaden. Jag ar van att alltid ha 140 barn runt omkring!
I varan cabin har vi endast 3 barn kvar, men 2 till kommer imorgon, sa vi kommer ha 5 st den narmsta veckan, 3 st veckan efter och den sista veckan flyttar vi in till cabin 4 eftersom vi har sa lite barn kvar.
Sommaren har gatt saaaaa fort! Bara 4 veckor kvar tills jag kommer hem!!! Kanns som jag varit borta i bara nagra dagar! (fast samtidigt kanns det som om jag varit har i en evighet).

Igar var jag ledig. Vi hade planerat att cykla till ett vattenfall pa morgonen och sedan promenera in till stan pa eftermiddagen, men det osregnade sa det blev inget av det. Morgonen spenderades i en soffa i super 7 ("personalhuset"), kollade pa en massa idiotiska amerikanska program! Pa eftermiddagen tog vi en taxi in till stan och at lunch. Solen tittade fram och vi hade inte langre nagon lust att sitta inne. Sa vi gick till macken, kopte ol och forsokte hitta en bra plats att picknicka pa. Vi insag efter en stund att det ar olagligt att dricka in public places (sorry, kommer inte pa vad det heter pa svenska), men en tant utanfor macken hjalpte oss att hitta en skymd park dar vi kunde sitta. Sa vi satt gomda i en buske i princip hela eftermiddagen. Runt 6 tiden borjade de komma morka moln, och ca 30 sek efter detta oppnade sig himlen. Aldrig sett sa mycket regn pa en o samma gang! Vi forsokte hitta en plats under tak, men det blaste sa mycket att vi blev dyngsura iallafall. Vi borjade springa tillbaka till puben dar vi atit lunch, vilket var ca 10 min darifran.
Dyngsura kliver vi in pa puben, forsoker torka, men allt ar blott! Inser att det inte ens ar nagon ide att forsoka, sa vi gar till baren istallet. Stannade i baren till ca 1, och tog en taxi tillbaka till campet. Fortfarande dyngsura och iskalla eftersom baren hade luftkonditioneringen pa hela kvallen. Aldrig varit sa skont att satta pa sig en varm pyjamas och hoppa i sang som igarnatt.
Trodde jag skulle vara dunderforkyld idag, men mar kanon! Tror detta ar en av de basta dagarna jag haft den har sommaren :)

Dags att ata middag snart!
Hoppas att barnen hinner tillbaka fran sin utflykt innan middagen. Kommer vara konstigt med en maltid utan sang och bankande i borden annars!

Hade bast!

PS. Forsok aldrig raka benen i en pytteliten mork dusch, jag halkade till imorse och fick med mig ca 5 cm hud!!!! Aldrig sett nagot ackligare! Ar i stort behov av en hudtransplantation! DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0