Hey!

Hoppas allt ar bra hemma? Bortsett fran en extrem tandvark sa mar jag bra! Har jobbat konstant sen i sondags, men ikvall ar jag antligen ledig. Hade tankt aka till mcdonalds for att fa tillgang till internet, men blev kvar pa camp och har funkar alla internetsajter forrutom hotmail och facebook.

Veckan har gatt fort! I fredags hade vi carnival-night. Da alla cabins hittar pa en varsin lek eller tavling. "Mina barn" bestamde sig for att ha tre koppar med godis under en kopp och sedan flytta runt kopparna sa att personen sedan skulle gissa vilken kopp godisen var i. Det visade sig sedan att ingen kunde flytta pa kopparna utan att valta dem, sa vi fick andra reglerna en aning och det slutade med att de bara gomde en godis under en kopp och de andra fick gissa under vilken kopp den var! 

De andra stugorna hade allt fran kasta paj pa counselors till vattenballongskrig.

I lordagsnatt borjade det regna nagot extremt. Det askade och regnade sa mycket sa alla barn var vakna nastan hela natten. En av stugorna blev traffade av blixten, sa ingen fick rora dorrhandtagen eftersom det var av metall. Det forstatte regnade och askade fortfarande pa morgonen, sa vi kora ner barnen med bilar ner till frukosten och fick sen spendera hela dagen inomhus, vilket var ganska skont. Vid sju-tiden pa kvallen sprack det antligen upp och solen kom fram sa vi kunde ha campfire som vanligt. 
Vi rostade fram lagkaptenerna for arets green and white team och det delades ut priser till de stugor som fatt hogst poang pa cabin-clean up under veckan. Sjalvklart vann varan cabin :) Ibland lonar det sig att tjata. 
Pa sondag kommer dock en tjej som jag hade forra aret som inte ens visste hur man spolade toaletten, sa vi far val se hur det gar med stadningen nasta vecka!!

I mandags var det antligen dags :) 4th of July!! Startade med breakfast in bed innan det var dags att hissa flaggan. Olyckligtvis var flaggan sparlost borta. Eller kanske inte helt sparlost. Med hjalp av ledtradar fick barnen springa runt och leta efter flaggan. Jag var tvungen att ga upp klockan 6 for hinna att gomma den innan nagon annan vaknade. Jag kande mig som en brottsling, det ar saaa mycket regler kring den amerikanska flaggan! Tappar man den pa marken sa maste man branna upp den!! Att jag sov med den under huvudkudden en hel natt ar sakert straffbart!!!

Dagen fortsatte med parad, danser, sketcher, bbq lunch och middag, samt fyverkerier!!

Pa fredag ar det antligen dags for BASEBALL-GAME!! Ska bli hur kul som helst!

Hade bast!! Kram!
,












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0